woensdag 21 november 2012

Nederland 1e deel naar Japan

Natuurlijk begin ik met fietsen in Nederland.
De route hiervoor heb ik wel klaar.
Via GPSies kun je hieronder zien hoe dit gepland is.

2e deel http://www.gpsies.com/map.do?fileId=gblmagkojoihfrlq
Geef rustig commentaar, immers goede tips zijn altijd welkom.
Ik kijk en zoek naar zo min mogelijk klimmeters. Maar ga ze niet voor elke prijs uit de weg.
Immers ik krijg zeker te maken met onverwachte (Lastige) klimmetjes tijdens de reis.
Onderweg bouw ik conditie op om deze klimmetjes uiteindelijk normaal te kunnen nemen.
Ik weet dat het klimmen met een Quest lastiger is. Immers wel wat meer dan een "gewone" reisfiets.
Hoewel met ongeveer 20 kg voor mijn Condor destijds, is de Quest een kilo of 10 meer denk ik.
Op zo'n reis is snelheid natuurlijk geen issue.
Klimmen is een kwestie van goede verzet en rustig door peddelen.(of -ploeteren).

Wel zoek ik naar een lekkere doorgaande route. Niet te veel keren en wenden. Dat is met een (dan zwaarbeladen) Quest niet echt een feest.


Een schermafdruk (poging) van het tweede deel.
Een aantal klimmeters van 584 meter (?) en een afstand van 117 km tot aan de Duitse grens.


Het eerste etappe is vanaf Katwijk.


Immers het is maar 107 km en leuk om vanaf de Noordzee te starten.
Heel vreemd is dat de etappe heel veel klimmeters geeft; 369 meter, veel meer dan je verwacht voor een dergelijke Nederlandse vlakke route.

Bij het maken van de andere (nog te tonen) etappes in de andere landen, ben ik geneigd de klimmeters met een korrel zout te nemen van de GPSies website.

Overigens zijn de "etappes" die ik maak op GPSies geen dagetappes.
Het geeft me een indruk wat de globale afstanden zijn.
Het geeft een indruk van het profiel van klimmen en dalen.
Ik kan de etappes als Tracks in de GPS zetten waardoor ik overal weet welke richting ik moet.
Vooral een stad in de goede richting uit rijden is soms erg lastig omdat je je niet kunt oriƫnteren.
Ook het maximaal aantal punten in een dergelijke track bepaald de lengte ervan.

Zo weer een stukje van de blog bevoorraad.



The Netherlands the 1st part of the trip to Japan

Of course I start cycling in the Netherlands.
This part is ready to use.
In gpsies.com you can see how it shows.


Please comment on the route, good tips are always welcome!
I plan the route with as less climbing meters as possible. But if I have, I will climb every hill that is necessary.
I will definitely have to deal with hills and mountains after all along the way.
Also I will build up a good physical condition when I do these kilometers and hills I encounter.
I know climbing with a Quest will be harder, it weighs a more than a standard touring bicycle.

With my condor in 2008 its weight was more than 22 kg. A Quest will be about 10 kg more to start with.
On a journey like this, speed is not an issue at all, it’s more comfortable and easier with headwinds.
Climbing is something of a good gear ratio and steady paddle (or dabbling).

I am searching for a good route without too many bends. These are hard with a Quest, this bicycle has a quite large turning circle.

The first tryout of a screen print of the second half (of the Dutch part)
With a total climbing meters of 584 meters (??) and a distance of 117 km all the way until the German border.

The first half (of the Dutch part) is from Katwijk, which is a town at the North sea.

I thought it would be nice to start from the North sea (from sea to sea), this is only 107 km from my hometown!
The climbing meters are too high is my opinion. It is virtually flat as a pancake. 369 meters is way more than can be expected for this route.

Therefore I am reluctant to believe the climbing meters of the other countries with the GPSies website!

The tracks / routes I create in GPSies are NOT daytrips. Only the maximum number for the track (500) are leading in making that part.
It also gives me, next to the distance, a measure of climbing and descending of that part of the route.
Also it is quite handy if you have created this track, to know in which direction you have to leave the city! It’s always easy to go into a city, but often very hard to know the right way out of that same city!

With the tracks I know in which direction I’ll have to go on my route. Although the route isn’t solid, I can make an alternative way anytime, anywhere!

Well, another part of the trip is ready and on the blog.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten